Info om spilgang d. 4 oktober

Kære forældre og spillere til Det Nye Rige.

Som I ved har Regering netop forlænget forsamlingsforbuddet på 50 personer frem til 4. oktober.
Det betyder at vi ikke kan afvikle en normal spilgang af Det Nye Rige. Æv.


MEN – vi laver dog alligevel en afvikling. Ikke et liverollespil, men et event, hvor man kan spille sin normale rolle (dog nok uden sminke). Dette event, kaldet ”Troldmandens Prøve” er meget anderledes end vores normale rollespil.
Troldmandens Prøve er et event-rollespil hvor deltagerne, ingame, som deres roller fra Frilund (og omegn) skal igennem en række opgaver hvor de får tildelt point.

Ruten går rundt om Lyngby Sø, og undervejs er der 10 eller 12 opgaver (afhængig af vores endelige deltagerantal)


Planen er følgende:

  • Børnene bliver, på forhånd, opdelt i hold a max 8 børn.
  • Der vil være maximalt 24 hold.
  • Holdene møder hinanden, 2 og 2, ved hver opgave og konkurrer imod hinanden. Holdvis.
  • Hvert hold får point, i form af sølvmønter. Pointene holder de i en særlig holdpung.
  • Alle hold, starter ved hver deres opgave præcis på samme tid. (formentlig kl. 11)
  • De 10 eller 12 opgaver ligger med ca. lige lang gå-tid imellem sig, på ruten.
  • Vi laver 4 indtjekningssteder. Med maksimalt 50 personer indjekket hvert sted.
  • Deltagerne tjekker ind, på forskellige tidsintervaller, for at holde folk yderligere opdelt.
  • Der bliver ikke udleveret spilpenge, lånegenstande eller gyffer. (Da de ikke skal bruges)
  • Der VIL dog blive klippet i 5-turs kort, OG udleveret EP ved indtjek.
  • Der vil også blive udleveret lånekostumer. Naturligvis. Men ikke lånevåben.
  • Deltagerne skal ikke tjekke ud. Holdpungen med point afleveres ved sidste opgave.
  • Vi annoncerer vinderholdet samme dag.
  • Vinderholdet vinder en præmie. Ekstra EP, spillemønter eller andet sejt.

Vi har gennemgået denne afviklingsmodel med fritidsforvaltningen i Lyngby-Taarbæk kommune, som igen har tjekket med myndighederne som har sagt god for afviklingen.


I denne tid, hvor alt igen bliver lukket ned på stribe, er det vigtigt for os at vi stadigvæk kan gennemføre et forsvarligt og sikkert arrangement, om end lettere alternativ i afvikling.
Således at vi kan give spillerne en fed oplevelse, og en oplevelse af fællesskab, om end vi er adskilt.

Denne afviklingsmodel sikrer følgende:

  • At der MAX er 50 igennem HVERT indtjekning sted.
  • At der kun er 16 børn forsamlet samtidig ved hver opgave. Skulle det ske at 2 hold kommer for tidligt til NÆSTE opgave, så vil der være maximalt 32 børn samlet, hvilket er godt under grænsen for forsamlingsforbuddet.
  • Alle hold konkurrer imod hinanden, men er ved de fleste opgaver adskilt med min. 2 meter. (på nær nogle af kamp-opgaverne)
  • Alle er udendørs.
  • Alle bliver ligeligt underholdt.

Dvs. at det både er en underholdende og oplevelsesrig afvikling, SAMTIDIG med at den er virkelig Corona-sikret i sin udførsel.
Men…


Afviklingen kræver flere hjælpere end normalt.
Dels skal vi bruge nogle aktører / opgave-ledere.
Dels skal vi bruge nogle frivillige som vil hjælpe med at afspritte nogle af de fælles-rekvisitter vi bruger, imellem hver dyst. Det er ikke nogen vild opgave, men en vigtig en.
Det kunne også være godt at have 12 voksne guider, som sikre sig at børnene følger ruten korrekt rundt om søen.


Hvis du gerne vil være frivillig hjælper, så skriv en mail til daniel@eventyrridderne.dk


og – så kræver den en helt enorm stor planlægning.
Bl.a. at ALLE skal være forhåndstilmeldt.
At vi skal oprette små hold a 8 børn pr. hold.
Holdene må gerne være underhold til de eksisterende hold.
Dvs: Orcus-stammen (orkerne) Skovens Børn (elverne) Løvens Orden (bygarden) Tempelridderne, Tarini-kirken, Nordens Orden, Den Sorte Alliance.
At vi planlægger præcis hvor på ruten hvert hold skal starte.

Men meget af planlægningen skal jeg nok tage mig af.
Det kommer der mere info om senere.


Hvis der nu er nogen som IKKE ønsker at de deltager (deres børn deltagere) i denne alternative afvikling, som jo ikke er et rigtigt rollespil, og I allerede ER tilmeldt, så kan I godt få refunderet jeres betaling.


Med eventyrlig hilsen fra Daniel Benjamin.

Kort over ruten: